woensdag 29 oktober 2008

2/11/2008 4A Ekerse - Hove

Na een week met weinig wedstrijden zijn we er terug bij. Deze week richten we onze schijnwerpers op 4A waar met Ekerse en Hove de nummers 1 en 2 tegenover elkaar staan. Winnaar van deze wedstrijd ziet zijn kans op de eerste plaats en het ontlopen van Olympia Anderlecht uit de B-reeks zeker stijgen.

Dat denkt ook Hove coach Roosenbroeck Philip : "De wedstrijd van zondag is er één waar we als groep al een paar weken naar uitkijken. Als we deze match winnend kunnen afsluiten dan ontwijken we zeker Anderlecht in de promotiepoule, en dit is volgens mij momenteel de sterkste ploeg uit vierde klasse.
Ik schat onze kansen voor zondag in op 50%. Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd.
Het zal afhangen van de kleine zaken, zoals het afronden van stippen, vrijworpen en korte kansen. Als we deze beter afwerken dan in de vorige wedstrijden, maken we een grote kans om te winnen.De nodige spanning mag, zolang we die maar omzetten in iets positiefs. Ik hoop dat het een sportieve en leuke wedstrijd wordt. "

Ekerse coach Felix Meeus geeft zich echter niet gewonnen :De teerlingen zijn al geworpen in de reeks. Maar we spelen duidelijk voor de eerste plaats. Om dit te behalen dient zondag gewonnen te worden tegen Hove. Het was juist tegen Hove uit dat Ekerse voor de eerste maal terug op niveau speelde. Ik geloof erin dat we die pot zullen winnen. Tegen goed spelende ploegen komt Ekerse goed uit de verf. We hebben dan ook nog het thuisvoordeel, het tegenstellen. Doordat ik zelf destijds de junioren van Hove vroeger trainde zie ik er enkele weer terug. Voordeel is dat je ze dan goed kent. Mijn spelers(sters) hebben veel aandacht gehad voor de videobeelden en kennen de sterkte en pijnpunten van Hove. Voorbereid zijn ze zeker. Bovendien verwacht ik van ieder duidelijk zijn verantwoordelijkheid gezien het slechte resultaat tegen KCOV (7 - 7). Maar zoals steeds in sport zijn er neven factoren die een wedstrijd kunnen
bepalen. Eén ervan zullen we zeker trachten te elimineren. Toch nog even zeggen dat Hove nog op 11 november een wedstrijd moet spelen tegen KCBJ. Indien Hove de twee resterende wedstrijden verliezen komen ze op de derde plaats.

Geen opmerkingen: